چگونه .xyz از web3 استفاده کرد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دانیل نگاری بنیانگذار و مدیر عامل .xyz
او گفت که نگاری یک سرمایه گذار فعال ارزهای دیجیتال با سرمایه گذاری های “تعدادی” در این فضا است، از جمله Gemini، MoonPay و BlockFi. به دلیل علاقه‌اش به ارزهای دیجیتال، با نیک جانسون خالق سرویس نام اتریوم (ENS) تماس گرفت تا با او همکاری کند.

نگاری گفت: «این همکاری تاریخی به کاربران اولیه اجازه داد از دامنه xyz به عنوان آدرس کیف پول خود استفاده کنند.

ENS به کاربران این امکان را می دهد که یک نام مستعار جهانی برای همه آدرس های رمزنگاری خود ایجاد کنند و یک پایگاه داده قابل جستجو برای ایجاد کیف پول ها و تراکنش های رمزنگاری که در غیر این صورت در انواع پلتفرم های مختلف قرار دارند، به راحتی در دسترس قرار می دهند. کاربران اکنون می توانند پروفایل هایی برای به اشتراک گذاشتن دسته های رسانه های اجتماعی یا سایر اطلاعات شخصی خود در ENS با استفاده از دامنه .eth بومی آن یا در دامنه xyz ایجاد کنند.

.xyz به یافتن راه هایی برای همکاری با ENS و همکاری با جامعه ارزهای دیجیتال ادامه داده است. این هفته اعلام کرد که سرویس “eth.xyz” خود را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد پروفایل های ENS را به سادگی با افزودن “.xyz” به انتهای نام .eth خود به جای مراجعه به پایگاه داده ENS برای جستجوی آنها جستجو کنند. نگاری گفت.

ENS با اجازه دادن به دارندگان ارزهای دیجیتال برای خرید دامنه‌ها با نام‌های دلخواه خود با استفاده از اتریوم، به طور خلاقانه‌ای از تمایل کاربران برای استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای هویت‌سازی کسب درآمد کرده است. به عنوان مثال، Tobi Lütke، مدیر عامل Shopify، نام دامنه ENS tobi.eth را در اوایل این ماه به قیمت ۳۰ اتر، معادل بیش از ۱۲۰۰۰۰ دلار در زمان تراکنش خریداری کرد.

آماندا سیلبرلینگ از TechCrunch گزارش داد، اگرچه دامنه‌های xyz در حال حاضر تحت اختیار سیستم DNS قرار می‌گیرند که توسط مرجع تنظیم‌کننده اینترنت ICANN مدیریت می‌شود، چندین طرف اکنون در حال کار برای توسعه یک جایگزین غیرمتمرکز برای این سیستم برای پشتیبانی از web3 هستند. استراتژی .xyz برای همسویی فعالانه خود با شرکت‌های web3 می‌تواند مجموعه‌ای از فرصت‌های کسب درآمد جدید را بر اساس هویت و مالکیت در یک وب غیرمتمرکز ارائه دهد، زیرا این نسل از کاربران اینترنت ادعاهای جدیدی در مورد دامنه‌ها دارند.

.xyz وبلاگی را راه‌اندازی می‌کند که در آن شرکت‌هایی را که بسیاری از آنها بومی وب ۳ هستند، که انتخاب کرده‌اند از انتهای نام دامنه آن استفاده کنند، برجسته می‌کند و دلایلی را برای آن ذکر می‌کند.

برخی از آنها به دلایل ساده لجستیکی از آن استفاده کردند. پلتفرم Defi Matcha گفت که استفاده از پسوند وب xyz. گزینه‌های نام‌گذاری بیشتری به آن می‌دهد و ابزار داده Ethereum Dune، xyz. را انتخاب می‌کند، زیرا این امکان را برای یک آدرس وب مختصرتر فراهم می‌کند.

دامنه‌های آن، در دسترس هر کسی که می‌خواهد آنها را بخرد، در مقایسه با گزینه‌های جایگزین آنها مقرون به صرفه‌تر است. نگاری گفت که برای این منظور، .xyz دسته ای از دامنه ها را به نام ۱.۱۱۱B راه اندازی کرد که دامنه های عددی ۶ تا ۹ رقمی با قیمت ۹۹ سنت هر سال در دسترس هستند.

فراتر از راحتی و دسترسی آن، برخی از سازندگان وب ۳، xyz. را نمایشی نمادین از جاه طلبی های خود برای ایجاد اینترنت جدید می دانند.

رکا، بنیانگذار سازمان غیرمتمرکز خودمختار Agora DAO، نوشت: «ما .xyz را انتخاب کردیم زیرا نماد تمرکززدایی و موج جدید برنامه‌های کاربردی Web3 است.

نگاری موافق است که اهمیت فرهنگی .xyz ممکن است یکی از مهمترین ویژگی های آن باشد، زیرا این نشان دهنده نسل بعدی نوآوری آنلاین پس از دوره .com است.

نگاری گفت: «جامعه متشکل از صدها هزار تا میلیون‌ها فرد و کسب‌وکار کوچک است که فعالانه از وضعیت موجود جدا می‌شوند تا برای آینده موضع بگیرند.» «لازم نیست یک سازمان غیرانتفاعی یا ثبت‌کننده تجاری باشید – می‌توانید هر چه و هر کسی که می‌خواهید باشید.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *