تنظیمات TTL برای REFRESH, RETRY, EXPIRE

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

مقدار TTL برای دی ان اس دامنه کاربرد دارد، زمانیکه ما در سرور قصد داریم Bind سرور را نصب کنیم و کانفیگ کنیم بهتر است با این مفاهیم و مقادیر مناسب آن آشنا باشیم، هر چند اگر از سرویس های ابری دی ان اس مثل کلاد فلر و … استفاده کنیم خودکار است و فقط در صورت لزوم TTL را می توان تغییر داد.

اگر قصد انتقال هاست سرور سایت را دارید زمان TTL اصلی دامنه را باید روی یک مقدار کم قرار دهید مثلا روی ۳۰۰ ثانیه که ۵M می شود قرار دهید.

سایر زمان ها را هم بعد از انجام انتقل سرور بهتر است روی موارد پیش فرض و پیش نهادی نرمال زیر قرار دهید:

Refresh ۴H
Retry ۲H
Expire ۳۳۶H
TTL ۱۲H

نکته: زمان را هم می توانید به ثانیه وارد کنید و هم با نماد H ساعت و M دقیقه  (نماد چسبیده به عدد بدون فاصله) اگر به ثانیه می خواهید وارد کنید از سایت ttl-calc می توانید بفهمید هر TTL ثانیه چند ساعت و دقیقه می شود. مثلا ۱۴۴۰۰ که بسیار پرکاربرد است یک TTL چهار ساعته است.

توصیه ما این است که مقدار زمان پارامتر Refresh همیشه کمتر یا برابر با نصف مقدار پارامتر TTL در رکوردهای SOA باشد، هرچند که توجه داشته باشید این مقدار همیشه باید طولانی تر پارامتر Retry باشد. هرچند که توصیه ما این است که پارامتر Retry نصف مقدار پارامتر Refresh باشد.

پارامترهای Refresh، Retry و Expire  پارامترهایی از رکوردهای SOA هستند که زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شما دارای DNS دوم نیز باشید. پروسه periodic polling دومین DNS توسط این پارامترهای ذکر شده کنترل می‌گردد. و DNS اصلی یا به اصطلاح Master دارای master copy از مقادیر zone است. این در حالی است که DNS دوم یک کپی از مقادیر zone  نگه میدارد ک این عمل برای حشو یا Redundancy است. زمانی که شما تغییراتی در داده‌های zone در DNS اصلی اعمال می‌نمایید این تغییرات باید در کپی zone در DNS ثانویه نیز انجام پذیرد این تغییرات که در توسعه کپی zone صورت می‌گیرد zone transder نام دارد.

DNS ثانویه منتظر می‌ماند تا متغیر Refresh تمام شود تا با DNS اولیه و اصلی چک کند که چه اطلاعاتی تغییر نموده است و مقادیر zone change چیست. اگر این بررسی کامل نشود و جوابی توسط DNS ثانویه دریافت نگردد، بررسی‌های تازه شروع می‌گردد. این بررسی ها در هر بازه Retry ادامه می‌یابند.

اگر DNS ثانویه در بررسی‌هایی که آغاز می‌کند نتیجه‌ای یافت ننماید و این پیدا نشدن نتیجه در بازه Expire باشد، DNS ثانویه zone را پاک می‌کند.

زمانی که poll نشان دهد که zone تغییر داشته (سریال نامبر بالا تر) DNS ثانویه یک نسخه جدید از zone را کپی می‌نماید. این عمل توسط zone transfer انجام می‌پذیرد.

روش دیگر نیز که دو DNS باهم ارتباط برقرا می‌کنند و DNS اولیه به DNS ثانویه اطلاع می‌دهد که خود را بروز رسانی نماید ارسال Notify توسط DNS اولیه به ثانویه است، که این عمل به صورت خودکار میان دو DNS اتفاق می‌افتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *