عملکرد ضعیف دیتاسنتر تبیان

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱۳ میانگین: ۳.۸]

دیتاسنتر تبیان یکی از مراکز میزبانی وب ایران متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی است که از میزبانی ابری و تکنولوژی روز نرم افزاری استفاده می نماید.

متاسفانه عملکرد پرسنل و زیر ساخت این دیتاسنتر بسیار ضعیف و غیر فنی بوده و قطع شدن های مکرر از نقاط ضعف آن می باشد.

مشکلات عدم تامین برق اضطراری و خاموشی سرورها بدلیل عدم تامین برق و اختلات و قطع شدن های مکرر و هزینه های گزاف که به مشتری جهت نگهداری تحمیل می گردد باعث شده تا اغلب مشتریان از این دیتاسنتر به ظاهر خوب تجربه مثبتی نداشته باشند.

این دیتاسنتر سوال مهمی را در ذهن مشتریان خود ایجاد می کند! دیتاسنتری که برق اضطراری آن کار نمی کند و در ماه چند ساعت خاموشی به یک روال عادی تبدیل شده است! اسم آن مرکز داده است یا یک انباری نگهداری سرورهای خاموش!

در بخش پایین یکی از پیام های این مرکز داده که برای ما ارسال شده است را می توانید بخوانید:

با سلام،

همانطور که مطلع می باشید در تاریخ ۲۳/۸/۹۴ وقفه ای در سرویسدهی مرکز داده به وقوع پیوست که علت آن نیز بروز اختلال در عملکرد برق اضطراری IDC در زمان قطع برق شهر بود که پس از گذشت حدود یک ساعت از وقوع مشکل و تلاش کلیه پرسنل فنی، سرویس دهی مرکز داده به حالت طبیعی خود بازگشته و ضمن اطلاع رسانی سراسری انجام گرفته به کلیه مشتریان در دقایق اولیه بروز مشکل، نسبت به همکاری در جهت در دسترس قرار گرفتن سرویسهای کلیه مشتریان محترم اقدام گردید.

لذا در این مجال، ضمن عرض پوزش فراوان بابت اختلال پیش آمده و تشکر از کلیه مشتریان محترم این مرکز داده که با صبر و شکیبائی و خویشتن داری در دقایق اولیه بروز مشکل کمال همکاری را با پرسنل فنی بعمل آوردند، به استحضار می رساند کلیه اقدامات فنی و اجرایی در جهت شناسائی و ریشه یابی مشکل از دقایق اولیه بروز مشکل توسط کارشناسان و پیمانکاران مرکز داده انجام و اقدامات لازم جهت برطرف نمودن کامل آن انجام گرفته است؛ همچنین بررسی های کارشناسی دقیق جهت پیشگیری قطعی از وقوع مشکلات مشابه در آینده نیز بعمل آمده است.

در پایان ضمن قدردانی مجدد از کلیه مشتریان محترم، نکات زیر به استحضار می رسد:

۱- مرکز داده های اینترنتی تبیان این حق را برای کلیه مشتریان محترم محفوظ می داند که مطابق با SLA قرارداد فیمابین، نسبت به محاسبه زمان قطعی و برآورد خسارات وارده اقدام و اطلاع رسانی لازم را به این مرکز از طریق سیستم تیکتینگ به انجام رسانند.

۲- ساعت وقوع مشکل و قطع سرویس دهی مرکز داده ۲:۳۰ بامداد روز شنبه مورخ ۲۳/۸/۹۴ و آغاز مجدد سرویس دهی ساعت ۳:۳۰ بوده است.

۳- در صورت نیاز به مذاکره شفاهی و برقراری ارتباط مستقیم با مرکز داده در خصوص موضوع مذکور، لطفا با شماره تلفن ۸۱۲۰۲۲۸۱ واحد عملیات تماس حاصل نمائید. لازم به ذکر است در خصوص سایر درخواستهای مشتریان محترم و امور جاری راهبری، مطابق روال پیشین، ارتباط از طریق سیستم تیکتینگ و همچنین ارتباط تلفنی با همکاران بخش پیشخوان خدمات به شماره تلفنهای ۸۱۲۰۲۲۹۰ الی ۲۹۳ برقرار خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر مجدد از همکاری مشتریان گرامی و اعلام اطمینان از طرف مرکز داده های اینترنتی تبیان به کلیه مشتریان عزیز در خصوص عدم وقوع موارد مشابه و حصول حداکثر سرویس دهی سالیانه مطابق با سنوات گذاشته، به استحضار می رساند این مرکز آماده هرگونه پاسخگوئی به ابهامات و سوالات مطرح شده در این خصوص خواهد بود.

با تشکر

مرکز داده های اینترنتی تبیان

۹۴/۹/۲

3 دیدگاه دربارهٔ «عملکرد ضعیف دیتاسنتر تبیان»

  1. با سلام.
    بنده طی تجربه شخصی که از دیتاسنتر تبیان دارم میشه گفت این دیتا سنتر بیشتر برای کارهای آموزشی خوبه…اصلا کیفیت مناسبی نداره. اینترنت گوشی موبایل من از اینترنت که توی تبیان به من ارایه میشد خیلی بیشتر بود.تیم پشتیبانیشون خوب بود و همیشه پاسخ میدادن. اما مشکل اصلی زیر ساخت و پهنای باند فوق العاده ضعیف اونها بود.وقتی اسم از دیتاسنتر میاد آدم توی ذهنش روی سرعت اینترنت بی نهایت فکر میکنه.ولی سرعت دانلود توی تبیان ۷۲kb بود.
    این یعنی …?
    در نهایت پس از ۱۵ روز از قراردادمون که میگذشت سرور ما به علت سرعت پایین که نتونستیم سیستم عامل ها را دانلود کنیم فسخ کردیم.
    خلاصه و مفید بگم این دیتاسنتر برای کارهای حرفه ای و خدماتی که مشتریانش حساسی دارن اصلا مناسب نیست.
    موفق باشید.

  2. دوست عزیز مطلب فوق شامل خبر قطع بودن بصورت کاملا مستند از ایمیلی که از این دیتاسنتر برای ما که مشتری بودیم و سایرین ارسال شده است! حال اگر شما کارمند بودید و بی خبر بودید موضوع دیگری است ولی صحت مطلب نوشته شده از قول خبر خود دیتاسنتر که اطلاع رسانی کرده هم قابل تایید است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *