راه اندازی ابر سرور کلود توسط Open Stack

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱۴ میانگین: ۳.۶]

OpenStack نرم افزار نسبتا جدید هستش که برای راه اندازی ابر سرور روی بستر لینوکس معرفی شده . از مهمترین ویژگی های این نرم افزار (نقل قول از توسعه دهندگان) قابلیت مقایس پذیری بسیار بالا و پیاده سازی ساده هستش . در واقع با مقایسه ی این نرم افزار با راهکار های مشابهی که شرکت هایی مثل مایکروسافت برای راه اندازی ابر سرور های خصوصی ارایه می کنند ، راه اندازی و مدریت OpenStack مثل آب خوردن می مونه!

برای نصب و راه اندازی OpenStack  نیاز به آخرین نسخه سیستم عامل Ubuntu دارید . من توصیه می کنم که نسخه سرور رو استفاده کنید تا در مرحله های بعدی وقت کمتری رو صرف دریافت نرم افزار های مورد نیاز برای راه اندازی OpenStack کنید . بعد از راه اندازی سیستم عامل یک حساب کاربری جدید مخصوص OpenStack ایجاد کنید :

به دلیل اینکه این حساب کاربری نیازمند انجام عملیات سیستمی در مراحل بعدی خواهد بود ، سطح دست رسی sudo رو به این حساب کاربری اضافه می کنیم :

قدم بعدی نصب Git و دریافت پروژه devstack از سرور گیت هاب هستش . پروژه devstack شامل اسکریپت ها و تنظیمات اولیه برای دریافت و نصب OpenStack هست :

پس از دریافت devstack برای شروع نصب OpenStack به مسیر فایل اجرایی devstack برین و اون رو اجرا کنید :

بعد از اجرای این دستور ، اسکریپت devstack شروع به دریافت برنامه های مورد نیاز و اجرای تنظیمات اولیه می کنه . در آخر هم فایل های مربوط به OpenStack رو از سرور گیت هاپ دانلود و نصب می کنه ! البته این اسکریپ شامل قسمت های مختلفی هستش که می تونید تنظیمات مربوط به هر بخش رو به دلخواه خودتون تغییر بدین . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تنظیمات می تونید به سایت devstack مراجعه کنید .

در صورت نصب و راه اندازی موفق OpenStack با ورود به پیشخوان این نرم افزار که تحت وب پیاده سازی شده قادر به انجام تنظیمات اولیه و راه اندازی سرور ابر خودتون هستید .

2 دیدگاه دربارهٔ «راه اندازی ابر سرور کلود توسط Open Stack»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *