راهنمای رمز یکبار مصرف OTP بانک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۸۹۳ میانگین: ۲.۲]

چند وقتی است که که در برخی از بانک های ایران استفاده از این دستگاه ساده و کوچک رواج پیدا کرده و برای تامین امنیت انتقال وجه و استفاده از خدمات بانکی استفاده می شود در برخی از بانک ها حتماً باید این دستگاه را از بانک خود دریافت کنید تا بتوانید از خدمات اینترنتی استفاده کنید.

بانک ملت نیز طی ارسال اعلامیه در بخش اینترنتی اعلام کرده است که از فروردین سال ۹۴ انتقال وجه و بسیاری از خدمات فقط با رمز یکبار مصرف قابل انجام است.

این دستگاه چگونه کار می کند؟

این دستگاه همانند یک ماشین حساب می باشد، پشت دستگاه یک سریال دارد که متصدی بانک آن را روی حساب شما تنظیم می کند، از آن پس در سیستم اینترنت بانک اگر کد درخواست شود این دستگاه یک کد منحصر به فرد را تولید و نمایش می دهد. در واقع یک جور ماشین حساب است که توسط یک الگوریتم ریاضی خاص که آن بانک تعریف کرده است یک عدد یکبار مصرف امنیتی را برای شما تولید می کند.

۱) نرم افزاری

در روش نرم افزاری شما به واسطه اپراتور همراه اول و ایرانسل این کد را به واسطه *۷۱۲# درخواست می کنید، نیاز به نصب نرم افزار ندارد، هزینه ندارد، ورود اطلاعات توسط موبایل کمی دشواری دارد. استفاده از این نوع یکبار رمز موبایل سالانه ۵ هزارتومان توسط بانک ملت از شما کسر می شود! برای فعال سازی نیازی به مراجعه به بانک ندارد و از طریق اینترنت بانک براحتی قالب فعال کردن است.

۲) سخت افزاری

به شعبه صادر کننده حساب ملت خود مراجعه و درخواست دستگاه OTP می دهید و همانجا به شما تحویل داده می شود.

استفاده از آن نامحدود رایگان است و فقط یکبار ۲۳ هزارتومان بابت خرید دستگاه از حساب شما کسر می کنند، استفاده از آن بسیار ساده و سریعتر است و نیازی به اتصال به کامپیوتر و … ندارد و توسط یک عدد باطری تغذیه می شود.

راهنمای استفاده و فعال سازی دستگاه یکبار رمز OTP

در صورتیکه شماره سریال درج شده در پشت دستگاه رمزیاب شما با عدد ۱۰۰ شروع می شود برای فعال سازی به روش ذیل اقدام کنید:
۱- روشن کردن دستگاه با فشردن دکمه
۲- پس از روشن شدن سریال دستگاه بر روی صفحه آن به نمایش در می آید.
۳- بلافاصله کلید ۰ را به مدت ۳ ثانیه نگهدارید.
۴- پس از آشکار شدن کلمه PIN 1 یک عدد ۴ رقمی به دلخواه بعنوان رمز وارد کنید.
۵- پس از آشکار شدن کلمه ‍PIN 2 همان عدد را تکرار کنید.
۶- پس از نمایش کلمه welcome PIN برای بار سوم همان عدد را وارد کنید.
پس از این مرحله دستگاه خاموش شده و رمز مربوطه در دستگاه ذخیره می شود و از این پس بعد از فشردن دکمه و ظهور کلمه PIN 1 کافیست عدد چهاررقمی را وارد کنید تا دستگاه آماده کار شود.

اگر دستگاه شما از سری غیر از مدل فوق بود برای استفاده از آن به شیوه ذیل عمل کنید:

۱- دستگاه رمزیاب را با فشردن کلید روشن کنید.
۲- در مقابل کلمه PIN1 عدد ۱۲۳۴ را وارد کنید .
۳- کلید را به مدت ۲ ثانیه فشار دهید تا علامت ”new pin” ظاهر شود.
۴- حال عدد ۴ رقمی جدید را وارد کنید کنید.
۵- پس از مشاهده کلمه ” new pin conf“ مجددا همان رمز را وارد کنید.
پس از این رمز جدید شما جایگزین رمز اولیه شده و در هنگام استفاده باید برای روشن کردن دستگاه ازاین رمز استفاده نمایید.
توجه: اگر حداکثر ۳ بار اشتباه وارد شود دستگاه قفل می شود و باید به شعبه مراجعه نمایید.

توکن چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای حل مشکلات مختلفی که در زمینه های گوناگون فناوری اطلاعات رخ می دهد، راه حل های متفاوتی ارائه گردیده است. یکی از راه حل های ارائه شده که میزان استفاده از آن به طور چشمگیری در حال رشد می باشد، استفاده از وسایل امنیتی ( Secure Module) است.
توکن های هوشمند USB(USB Smart Token) به عنوان نسل جدیدی از وسایل امنیتی، مشکل هزینه و قیمت بالای سخت افزارهای امنیتی HSM Hardware Secure Module را حل نموده و به وسایلی فراگیر تبدیل شده اند. نام دیگر توکن “رمزیاب” می باشد.

توکِن امنیتی یا نشانهٔ امنیتی (Security Token) سخت‌افزاری کوچک است که برای ورود کاربر یک سرویس رایانه‌ای به سامانه به‌کار می‌رود. به عبارت دیگر، این دستگاه یک دستگاه فیزیکی است که در اختیار کاربران مجاز قرار می‌گیرد تا به راحتی بتوانند برای استفاده از یک سیستم کامپیوتری هویت آن‌ها تشخیص داده شود. توکن امنیتی برای اثبات هویت فرد به صورت الکترونیکی استفاده می‌شود.(به عنوان مثال نحوه دسترسی به حساب بانکی از راه دور). از توکن به علاوه یا به جای رمز عبور معمولی برای احراز هویت مشتری که خواهان ورود به سیستم است، بهره می‌برند. به عبارت دیگر به عنوان یک کلید الکترونیکی برای دسترسی عمل می‌کند.
بعضی از توکن‌ها کلیدهای رمزنگاری مانند امضا دیجیتال و اطلاعات بیومتریک مثل اثرانگشت را در حافظه خود ذخیره می‌کنند. این توکن‌ها شامل چند کلید برای وارد کردن شماره شخصی شناسایی(PIN code) و آغاز برنامه توکن برای انجام عملیات ایجاد رمز عبور هستند. طراحی مخصوصی از این توکن به صورت ارتباط USB و بلوتوث است که این روش‌ها در انتقال کلید رمز تولید شده به سیستم دخالت دارند.
در حال حاضر سازمان املاک و اسناد کشور،کانون سردفتاران و دفتریاران ،برخی بانک ها و… برای شناسای افراد و مشتریانشان از راه دور از این سیستم استفاده می کنند که امنیت بالایی دارد.

نحوه به کارگیری

۱.کمترین نیازمندی هر نشانه داشتن یک مشخصه منحصر به فرد ذاتی است که در حافظه ذخیره شده‌است. این حافظه قابل دستکاری نیست و به بیان بهتر به گونه‌ای طراحی شده‌است که به صورت باز برای سایر کاربردهایی که توسط فروشندگان نشانه و سازمان‌های دیگر ارائه می‌شود، در دسترس نیست.
۲.کمترین نیازمندی در این نوع، اتصال به رسانه‌هایی مشابه شبکه‌های موبایل برای USSD، پیام کوتاه و صدا است، که تمام چیزهایی که نیاز است در شماره موبایل یا تلفن ثبت شده‌است. البته این سیستم در ایران چندان کاربردی نشده است.

نقاط ضعف

ساده ترین مورد آسیب پذیری در وسایلی که شامل رمز هستند، گم شدن دستگاه کلید مخصوص یا فعال کننده تلفن هوشمند با توابع جامعیت کلید است. نشانه‌های غیرمتصل و نشانه‌هایی که از out-of-band استفاده می‌کنند، در مقابل حملات میانی آسیب پذیر هستند. در این نوع حمله، فرد کلاهبردار به عنوان یک عنصر میانی بین کاربر (نشانه) و سیستم اصلی (احراز هویت) قرار می‌گیرد. سپس مقدار نشانه را از کاربر درخواست کرده و خودش آن را به سیستم احراز هویت تحویل می‌دهد و خود را به جای کاربر نشانه جا می‌زند. تا زمانیکه مقدار نشانه از نظر ریاضی درست باشد، احراز هویت با موفقیت انجام می‌شود و فرد کلاهبردار قادر به دسترسی است. در سال ۲۰۰۶، Citibank اعلام کرد که کاربران سخت افزارهایی که بر اساس نشانه کار می‌کردند، قربانی حمله میانی توسط افراد اوکراینی گردیده‌اند.
به گزارش بانکی دات‌آی‌آر؛ برخی ها در سال های اخیر باتوجه به طولانی بودن پروسه استفاده از دستگاه رمزیاب استفاده از رمزهای یک بار مصرف را برای افزایش امنیت بانک ها توصیه می کنند.

بانک های دارای توکن در ایرن

در حال حاضر بانک های صادرات ، ملی و کشاورزی به مشتریانشان توکن”رمزیاب” ارائه می دهند.که هر کدام از سیستم هایشان نقاط قوت و ضعف مخصوص به خودشان را دارد.

بررسی یک نمونه دستگاه OTP

اواخر سال ۱۳۹۴ یک دستگاه OTP از شعبه ملت با هزینه ۲۳ هزارتومان در اختیار ما قرار داده شد، متاسفانه سال گذشته ارسال رمز انتقال فقط از طریق USSD با هزینه ۵ هزارتومان شارژ سالانه انجام می شود و بعضاً USSD قطع بود و اغلب مشتریان بانک ملت برای دریافت این دستگاه به شعبه هجوم آورده بودند، پس از مدتی که همه مشتریان OTP را دریافت نمودند، بانک ملت ارسال رمز انتقال وجه بصورت پیامک را با آبونمان سالانه ۵ هزارتومان راه اندازی کرد.

متاسفانه پس از گذشت نزدیک به یکسال نمونه دریافت شده از بانک ملت دچار ایراد سخت افزاری شد، پس از بررسی گزارش های مردم در نظرات همین مطلب گویای این باگ برای دستگاه های ملت وجود دارد و در مدت کوتاهی باعث خرابی و سوختن آن می گردد. (دستگاه با دکمه روشن، روشن نمی شود و با فشار دادن برخی اعداد تمامی کراکترهای آن روشن شده و ۸ خط ظاهر می شود)

برای تعمیر این دستگاه به شعبه دریافت کننده (شعبه توحید تهران) مراجعه کردیم، مسئول آن این مشکل را فراگیر اعلام کرده و به ما متذکر شد باید به بالا ارسال شود و تعمیر آن حداقل ۲ هفته و شاید بیشتر زمان خواهد برد. اگر عجله دارید همین الان دستگاه را باطل و مجدد یکی دیگر تحویل بگیرید که ۲۳ هزارتومان مجدد باید پرداخت کنید!!! و اصرار هم داشتند علاوه بر آن ارسال رمز پیامکی که ۵ هزارتومان می باشد را فعال کنند!!! سوال اینجاست دستگاهی که کار یک ماشین حساب ساده را انجام می دهد و شاید قیمت تمام شده آن ۵ هزارتومان هم نباشد چرا نباید یکسال هم کار کند و چرا هیچ پشتیبانی درستی برای آن ارائه نمی شود؟!

در نهایت تصمیم گرفتیم برای تعمیر نزد شعبه بسپاریم و منتظر بمانیم، چون تنها چیزی که در اینجا زیاد است وقت است! در نظر بگیرید که برای ورود به اینترنت بانک ملت در خارج از کشور این دستگاه الزامی است و اگر خارج از کشور بودم چقدر از وقت و هزینه بنده و احتمالاً خانواده و اطرافیان برای پیگیری گرفته می شد!؟

پس از نزدیک به گذشت یک ماه و نیم با ایمیل بازرسی ملت [email protected] تماس گرفتیم و موضوع را اطلاع دادیم، کارمند خدمات بانکداری شعبه که قبلاً ۲ بار مراجعه کرده بودیم و پشت میز نبودند و حتی جهت تماس نیز یکبار روی میز ایشان یادداشت برای تماس گذاشته بودیم تماس نگرفته بودند! پس از چند روز از ارسال ایمیل به بازرسی کارمند شعبه با ما تماس گرفت و با اعصابی خورد با لحنی طلبکارانه و طرح سوالاتی بیخود گویی از ما بازجویی کردند! از اینکه چرا موضوع با بازرسی مطرح شده و … و ظاهراً خود ایشان از عوامل بازرسی بودند و به متن کامل ایمیل ارسال شده ما دسترسی داشتند و در پایان تماس تلفنی هم مشخص نشد که تکلیف OTP سپرده شده برای تعمیر چه شده است؟!

در نهایت با ابراز تاسف برای پشتیبانی بانک ملت تصمیم گرفتیم قید OTP که ۲۳ هزارتومان هزینه کرده بودیم و برای تعمیر داده بودیم را بزنیم و تمام وجه خود را به بانک پارسیان منتقل کردیم…

چند نکته:

در بانک کشاورزی و سایر بانک ها با یکبار خرید OTP بصورت رایگان در صورت خراب بودن تعویض و تعمیر می گردد.

خروج باطری وتعویض OTP باعث از کار افتادن و ریسیت آن می شود و باید مجدد به شعبه مراجعه کنید، در نتیجه خودتان اقدام به تعویض باطری و بازکردن آن نکنید.

در صورتی که ایران زندگی می کنید و نیازی به سفر به کشورهای خارجی و ورود به اینترنت بانک ها در آنجا ندارید، به توجه به آمار بالای خرابی این دستگاه ها و سوختن پس از مدت کوتاه یا خرابی باطری آن، توصیه می شود از سرویس رمز انتقال موقت پیامکی و یا رمز ثابت استفاده نمایید. (در بانک ملت سالانه ۵ هزارتومان هزینه دارد)

جهت انجام انتقال وجه از خارج از کشور بانک پارسیان و یا موسسه کوثر که انتقال وجه آن با رمز ثابت انجام می شود و نیازی به OTP سخت افزاری ندارند توصیه می گردد و بهتر است از بانک ملت که پشتیبانی ندارند استفاده نکنید.

پانویس: دستگاه های OTP سال ها است که در سیستم های بانکی دنیا منسوخ شده و جای آن از رمز پیامکی موقت و نرم افزار OTP همراه اندرویدی استفاده می گردد.

 

90 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای رمز یکبار مصرف OTP بانک»

    1. دستکاه توکن من مشکلى ندارد ولى وقتى مى خواهم وارد حسابم بشوم اعلام مى کند که توکن همخوانى ندارد وبیشنهاد مى دهد که از طریقمنوى تنظیمات کاربران هماهنک سازى بشود که البته اصلا امکان ورود نیست که بشود وارد منوى تنظیمات شد

  1. محمد صادق ذبیحی

    دستگاه توکن بنده بعد از چند روز که از آن استفاده نشد وقتی روشنش کردم خطای Tampered داده و فرمان دیگری را هم قبول نمی کنه چکار کنم دوباره فعال بشود

    1. دستگاه توکن من دکمه روشن رو میزنم شماره سریال رو میاره ولی بعد ک صفر رو فشار میدم نگه میدارم خاموش میشه علت چیه ؟؟؟؟قبلا ۵بار اینا استفاده کردم سالم بود.مشکلش چیه الان.
      من خارج از کشور هستم و نیاز دارم شدیدا لطفا راهنمایی بفرمایید.موقع خرید خیلی اطمینان دادن از کارکرد و امنیتش ولی انگار فقط تبلیغات بود

    2. دستگاه توکن بنده بعد از چند روز که از آن استفاده نشد وقتی روشنش کردم خطای Tampered داده و فرمان دیگری را هم قبول نمی کنه چکار کنم دوباره فعال بشود

  2. با سلام:
    باتری توکن بانک ملت بنده تمام شد در خارج از کشور زندگی می کنم. باتری را عوض کردم و ۸ خط به نشانه ۸ جای خالی ابتدا ظاهر می شد سپس با چند بار خاموش و روشن شد عبارت no key ظاهر می شود و با نگه داشتن ۳ ثانیه یا ۵ ثانیه ای کلید صفر هم فرصت استفاده از رمز ورود داده نمی شود؟ لطفا راهنمایی کنید. احتمالا دستگاه بنده که باید اتوماتیک خاموش می شده نشده و به همین دلیل باتری اش تمام شده. شاید بخاطر حمل در کیف دستی ام بوده و روشن خاموش شدن های ناخواسته؟

    1. سلام
      توکن بانک ملت بند پس از روشن کردن پیام NO KEY را نشان میدهد و سپس شماره سریال را نشان میدهد. نگه داشتن کلید عدد ۰ به مدت ۳ یا ۵ ثانیه هم اثری ندارد. آیا راه دیگری وجود دارد که آن را امتحان کنم؟

      ممنون

  3. باسلام

    من این دستگاه اسفند ۹۳ تحویل گرفتم و در ابتدای سال ۹۴ تا شهریور همان سال بدون مشکل استفاده کردم ولی از آن تاریخ هروقت دستگاه روشن میگردید صفحه نمایش عدد۸۸۸۸۸۸۸۸ نشان و سپس هشت خط به نشانه ۸ جالی خالی ظاهر میگردد بنده تماس های زیادی با شعبه کرفتم ولی متاسفانه شعبه هیچ کمکی به بنده ننمود روزی که این دستگاه خریداری میکردم اعلام کردم که من به مدت طولانی خارج از ایران خواهم بود و نمی خواهم هیچی مشکلی باعث گردد که من به حساب بانکی دسترسی نداشته باشم ولی متاسفانه دقیقا همین اتفاق افتاده است و شعبه بانک ملت هیچگونه کمکی به بنده ننموده است و تنها میکه باید دستکاه به شعبه تحویل داده شود.این هم از خدمات مشتری
    درضمن دستگاه من در جای سرد نه در جای گرم نبوده است و بطور مدام نیز روشن نبوده است
    لطفا” بنده را راهنمایی نمائید

    1. با سلام، پس از روشن شدن دستگاه بلافاصله کلید ۰ را به مدت ۳ ثانیه نگهدارید. و پین ۱ و ۲ را که درخواست کرد یک رمز ۴ رقمی انتخاب کنید.

  4. سلام. دستگاه من هنگام روشن شدن پیام FAIL 4 را نشان میدهد. سپس پیام LOCKED 1 و در نهایت روی پیام U-CODE باقی میماند. در خارج از ایران هستم و به شعبه دسترسی ندارم آیا امکان رفع خطا وجود دارد؟ ممنون

    1. دستگاه من هنگام روشن شدن پیام FAIL 4 را نشان میدهد. سپس پیام LOCKED 1 و در نهایت روی پیام U-CODE باقی میماند.

    2. در صفحهٔ مرتبط، در بانک ملی، این پرسش و پاسخ بود:
      اگر دستگاه رمزیاب پیغام U-CODE داد، علت چیست و برای رفع مشکل باید چه اقدامی کرد؟
      پاسخ: این دستگاه lock یا قفل شده است. دستگاه های مدل psp وقتی lock می شوند، به جای کد ۷ رقمی، این کلمه را نشان می دهند که برای رفع مشکل مشتری باید به شعبه مراجعه کند و کد unlock درخواست نماید.

  5. سلام. ممنون از پاسخ شما. بالطری را خارج کردم و دو قطب منفی و مثبت را به هم متصل کردم.
    پس از مدتی باطری را نصب کردم.
    اکنون پس از روشن کردن پیام NO KEY را نشان میدهد و سپس شماره سریال را نشان میدهد. نگه داشتن کلید عدد ۰ به مدت ۳ یا ۵ ثانیه هم اثری ندارد. آیا راه دیگری وجود دارد که آن را امتحان کنم؟

    ممنون

      1. بله، کلاً اگر از خارج از کشور بخواهید وارد اینترنت بانک ملت بشید بدون توکن که کلاً نمیتونید! توصیه می کنم از بانک آینده استفاده کنید که بدون توکن سخت افزاری کار می کنه…
        توکن ملت زود خراب میشه و مشکل ساز هست…

  6. با سلام
    باتری توکن بانک ملی من تمام شد و من هم عوضش کردم، سپس برای استفاده از آن روشنش کردم ولی از من یک کد ۸ رقمی میخواهد و من نمیدانم باید چه کار کنم لطفاً راهنمایی کنید.
    با تشکر
    افشین بهبهانی

  7. سلام
    وقتتون بخیر
    بنده OTP بانک ملت دارم و تقریبا ۱ سال اول خوب کار میکردو اما بعدش با رمزی که تولید میکرد نمیتونم دیگه وارد سایت بشم و از رمز پیامکی استفاده میکنم. و مساله این هست که الان خارج از کشور هستم. می خواستم ببینم چه راهی هست که مشکلشو بفهمم و بتونم وارد حساب اینترنتیم بشم؟
    سپاس فراوان

    1. سلام، برای تولید رمز باید شماره ۱ را فشار دهید، اگر رمز صحیح کار نکرد از بخش تنظیمات اینترنت بانک باید همگام سازی را انجام دهید.

  8. سلام – من باطری توکنم تمام شد برای بار دوم – اینبار به بانک مراجعه کردم باری تعویض باطری – دستگاه تحویل گرفته شد و به جایی فرستادن برای تعویض باطری – دستگاه هفته بعد تحویل داده شد. از ان زمان شاید ۳ ماه میگذرد ولی این توکن دیگر کار نکرد و مججد به بانک ارسال شد و سپس برای تغییر ارسال شد سپس بعد از دوهفته مجدد توکن را تحویل داد ولی باز هم مشکل اول تکرار شد -سیستم میگیود سخت افزاری تعریف نشده قبلتر هم میگفت همسان سازی صورت نپذیرفته به بانک مراجعه میکنیم میگوید من نمی دان ما این دستگاه رو می فرستیم مرکز بسته بندی تحویل میگیرم تحویل میدهیم . اصلابلد نیستند داخل شعبه – گویا رابطه فیثاغورث می خواهند حل کنند . شعبه ما بانک ملت شعبه شهر قدس که این شعبه مفت گران من سالهاست مشتری این شعبه هستم خیری ازش ندیدم. عضو باشگاه مشتریان شدم با تراکنشهای بالا ولی این شعبه با ماست بندی هیچ فرقی ندارد . مشتری مداری با سواد و توانایی کارمندانش افتضاح . تحمل آدم هم حدی داره . نزدیک ۱۰سال توکن دارم از بانکهای مختلف ولی توکن بانک ملت دیوانم کرده . راهنمایی کنید لطفا حتما یک شماره تلفن هم نیست آأم تماس بگیره سوال بپرسه . تو تنبلی نامبر وان هستین. سپاس اگر کمک کردین .۰۹۳۵۲۹۰۹۴۷۰-۰۲۱۴۶۸۸۰۱۴۴- کریمی.

  9. سلام استاد – بنده دوباره رفتم بانک – گفتن غیر فعال بوده – فعال کردم برگشم . رمز وارد کردم همسان سازی کرد – از برنامه خارج کرد . دباره که خواستم وارد شوم نه رمز توکن رو قبول کرد نه بدون رمز وارد شد. این پیغام رو داد.خدمات اینترنتى شما به علت وارد نمودن رمز اشتباه، از لحظه ورود اشتباه رمز به مدت ۷ دقیقه غیر فعال می باشد. لطفا پس از سپری شدن زمان ذکر شده مجددا تلاش نمایید. دفعه قبل ۳ دقیقه ای بود. در حالی که دقیق وارد کردم.

  10. با سلام،

    من دیروز توکن را از ایران دریافت کردم. دستگاه را که روشن می‌کنم در صفحه “Welcome” و بعد کلمه “PIN” ظاهر میشود. بعد از وارد کردن “PIN” کلمه APP – ظاهر میشود. باید عدد ۱ را بزنم، در صفحه OTP-T ظاهر میشود و بعد بلافاصله کد ۶ رقمی‌ ظاهر میشود. ولی‌ وقتی‌ کد ۶ رقمی‌ را وارد سامانه بانک می‌کنم می‌نویسد که یک بار رمز اشتباه هست. بعد از دو یا ۳ بار من رو برای ۴۰ دقیقه مسدود می‌کند. چندین بار سعی‌ کردم ولی‌ موفق نشده‌ام. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

    1. با سلام،

      از راهنمائی شما ممنونم. اشکال کار من این بود که باید در Website بانک گزینه‌ یکبار رمز را فعال می‌کردم. از طریق دوستی‌ در ایران که تلفن همراه من را داشت با ارسال پیامک وارد حسابم شدم و در قسمت تنظیمات یک بار رمز، ورود با یک بار رمز را کلیک کردم. بعد از اون می‌تونم با توکن یک بار رمز وارد حسابم شوم.

  11. باتری توکن بانک ملت من تمام شد . باتری را عوض کردم و ۸ خط به نشانه ۸ جای خالی ابتدا ظاهر می شد سپس با چند بار خاموش و روشن شدن پیام NO KEY را نشان میدهد و سپس شماره سریال را نشان میدهد. نگه داشتن کلید عدد ۰ به مدت ۳ یا ۵ ثانیه هم اثری ندارد. با توجه به اینکه در خارج از کشور زندگی می کنم آیا راهی وجود دارد که آن را فعال کنم؟

    1. باتری توکن بانک ملت من تمام شد . باتری را عوض کردم و ۸ خط به نشانه ۸ جای خالی ابتدا ظاهر می شد سپس با چند بار خاموش و روشن شدن پیام NO KEY را نشان میدهد و سپس شماره سریال را نشان میدهد. نگه داشتن کلید عدد ۰ به مدت ۳ یا ۵ ثانیه هم اثری ندارد. با توجه به اینکه در خارج از کشور زندگی می کنم آیا راهی وجود دارد که آن را فعال کنم؟

  12. من خارج از کشور هستم چند روزی است که دستگاه توکن من خطا میدهد که رمز شما صحیح نمیباشد و باید همزمان گردد ولی گزینه ای برای همزمانی نیست بعضی اوقات یک صفحه میاید که رمز اول و دوم را وارد کنم و من هم رمز موجود در ان لحظه را میزنم و منتظر تولید رمز بعدی میشوم و انرا وارد میکنم این کار مرا به صفحه لاگ کردن میبرد ولی مجددا خطای رمز شما صحیح نمباشد را میدهد ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

  13. با سلام امروز خواستم از دستگاه استفاده کنم ولی بعد از باز کردن کلمه tampered و بعد از آن عدد ۱ میاد میشه راهنمایی کنین چیکار کنم ؟؟؟

  14. سلام- خارج از کشور هستم
    دستگاه توکن من احتملا مدتی روشن بوده. اما الان با روشن کردن عبارت no key و بعد از آن بلافاصله یک عدد ۶ رقمی ظاهر میشود و در نهایت هم مجدد خاموش می شود.
    عدد صفر را بلافاصله پس از روشن شدن۳-۵ ثانیه نگه میدارم اما همچنان عدد ۶ رقمی ظاهر شده و بعد از چند ثانیه مجدد دستگاه خاموش می شود.
    خیلی نیاز فوری به انتقال وجه دارم و حسابی کارم با مشکل مواجه شده- تلفن هم جواب نمی دهد!!!
    چکارباید کنم؟؟؟؟

  15. سلام- از خارج از کشور

    بخش زیادى از تماس ها همان طور که مى بینید از خارج از کشور هست که نیازمند برنامه جدى پشتیبانى از جانب شما هستند.

    مشکل دستگاه توکن من: همزمان سازى نمى شد. باطریش رو درآوردم حالا روى شماره سریال مى ره و کمى بعد کلید صفر به مدت سه ثانیه بدون عملکردى خاموش مى شه.

    با تشکر

    شیوا

    1. شیوا

      سلام-از خارج از کشور

      من درتاریخ فوق درخواست دستگاه رمز ساز جدید دادم و امروز به دستم رسید. ولى متاسفانه همان پیام خطا را دریافت مى کنم که ” دستگاه رمز ساز همزمان سازى نشده” در حالیکه چندین بار این اقدام صورت گرفته است.

      سپاسگزار هستم اگر در این زمینه اینجانب را راهنمایى بفرمایید.

  16. سلام
    دستگاه توکن کیلدی نداره که خودکار پشت سرهم رمز بده که مجبور نباشیم خاموش وروشن کنیم برای یه رمز

  17. مشکل دستگاه توکن من: همزمان سازى نمى شد. باطریش رو درآوردم حالا روى شماره سریال مى ره و کمى بعد کلید صفر به مدت سه ثانیه بدون عملکردى خاموش مى شه. آیا راهی‌ برای فعالسازی توکن بعد از عوض کردن باتری هست؟ من در خارج هستم. در صفحه نو کی‌ هست…

    با تشکر

  18. آیا کسی‌ میداند چگونه می‌توان با مرکز ارتباط ملت (شماره ۸۲۴۸۸) از آمریکا تماس گرفت؟ من ۰۱۱۹۸۲۱۸۲۴۸۸ را میگیرم ولی‌ کار نمیکند. این شماره تلفن ۵ رقمی‌ هست که بنظر صحیح نمی‌باشد. با تشکر

  19. این شماره ۵ رقمی‌ هست. باید ۸ رقمی‌ باشد. ممکن هست که این شماره از ایران کار کند ولی‌ از خارج کار نمیکند. من پیش کد را درست میگیرم (۰۱۱۹۸۲۱) ولی‌ شماره درست نیست.

    با تشکر

    1. جناب فرشاد ما که تهران هستیم الان ۱ ماه otp خود ما سوخته و تلفنی و حتی ۳ بار مراجعه کردیم شعبه پاسخگو نیستند و پشتیبانی ارایه نمی کنند. اگر مشکل otp دارید خود شعبه پیشنهاد میده که باید تو ایران یک نفر بفرستید شعبه از طرف شما یک otp سالم و فعال شده مجدد بخرن و براتون ارسال کنن…

      1. متاسفانه به کسی توکن و رمز نمیدن فقط میگن خودش باید باشه یا وکالت داده باشه ایمیل هم در فرهنگ اینها کشکه اصلا در سامانه با ایمیل مشکل کسی را برطرف نمیکنند فقط میگن خودت به شعبه مراجعه کن.شاید نمیفهمند .البته نباید به دیگران پاسخگو باشند ولی فعال کردن ایمیل برای رفع مشکلات ضروریه و ایمیل هر کس نماینده خودش است به شرطی که به بانک داده شده باشد و بانک باید تمکین کند از این ابزار روز و معتبر در دنیا.

  20. من سال قبل ازتوکن بانک ملت نتوانستم استفاده کنم ایمیل وشکایت هم دادم حتی به مدیرعامل اصلا جوابم را ندادند انگار نامه ام را به سطل اشغال فرستاده بودم مجبورشدم پسوردم را به دیگران در ایران بدهم تا کارهام را انجام بدهند ولی امسال توکن بیرون ازایران کار میکرد اما چند روزه علامت قفل بالاش میاد رمز هم میده ولی سایت قبول نمیکنه یکنفر را فرستادم شعبه در ایران نفهمیده من چه گفته ام شماره ۴ رقمی داده که من با اون صحبت تلفنی کنم کارمنداشون سواد این کارا ندارن متاسفانه با جایی دیگه تماس میگیرن تا مشکل مشتری را بر طرف کنند.حالا من باید با تلفن دقیقه۲۵۰۰ تومان انها با ان ید و بیضا تماس بگیرم .

  21. هیچگاه به استفاده ازتوکن حساب بانک ملت در خارج اعتماد نکنید اگر مجبور به داشتن حساب در این بانک هستید یک نفر معتمد را در ایران در نظر بگیرید یوزر پسورد بش بدین که اگه توکن قفل کرد یا اصلا کار نداد مشکلات مالی براتون پیش نیاد
    و اون کارتون را انجام بده.

  22. با سلام این هم یک نمونه ورود به سایت بانک ملت ساعت ۴و ۱۵دقیقه صبح از خارج از کشور

    مشتری محترم , در حال حاضر سرویس مورد نظر فعال نمی باشد . (۲)

    1. با سلام امروز خواستم از دستگاه استفاده کنم ولی بعد از باز کردن کلمه tampered و بعد از آن عدد ۲ میاد میشه راهنمایی کنین چیکار کنم

  23. سال‌های زیادی دارم با بانک ملی کار می کنم بدون لحظه ای مشکل ، متاسفم برای بانک ملت ی که فقط ادعا داره و ضعیف ترین عملکرد ،

  24. سلام:
    باتری توکن بانک ملت بنده تمام شد در خارج از کشور زندگی می کنم. باتری را عوض کردم و ۸ خط به نشانه ۸ جای خالی ابتدا ظاهر می شد سپس با چند بار خاموش و روشن شد عبارت no key ظاهر می شود و با نگه داشتن ۳ ثانیه یا ۵ ثانیه ای کلید صفر هم فرصت استفاده از رمز ورود داده نمی شود؟ لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام، اتمام باتری به معنی پایان عمر توکن هستش و میبایست از شعب بانک توکن جدید دریافت کنید، توکن اغلب بانکها حتی بانکهای خارجی همین جوری هستش

  25. دوستانیکه برای استفاده از خدمات بانکی در خارج از کشور مشکل دارید و دستگاه شما به هر دلیلی از کار افتاده، برای رفع مشکل ورود به حساب بانکی کافیه از طریق واتسپ یا تلگرام با من تماس بگیرید.
    ۰۰۳۸۱۶۵۶۷۸۶۳۹۹

  26. با سلام:
    باتری توکن بانک ملت بنده تمام شد در خارج از کشور زندگی می کنم. باتری را عوض کردم و ۸ خط به نشانه ۸ جای خالی ابتدا ظاهر می شد سپس با چند بار خاموش و روشن شد عبارت no key ظاهر می شود و با نگه داشتن ۳ ثانیه یا ۵ ثانیه ای کلید صفر هم فرصت استفاده از رمز ورود داده نمی شود؟ لطفا راهنمایی کنید. احتمالا دستگاه بنده که باید اتوماتیک خاموش می شده نشده و به همین دلیل باتری اش تمام شده. شاید بخاطر حمل در کیف دستی ام بوده و روشن خاموش شدن های ناخواسته؟

  27. مشکل دستگاه توکن من: باطریش رو درآوردم حالا روى شماره سریال مى ره و کمى بعد کلید صفر به مدت سه ثانیه بدون عملکردى خاموش مى شه. آیا راهی‌ برای فعالسازی توکن بعد از عوض کردن باتری هست؟ من در خارج هستم. در صفحه نو کی‌ هست…

    با تشکر

    1. رافی اوشاکانیان

      باتری توکن بانک ملت من تمام شد . باتری را عوض کردم و ۸ خط به نشانه ۸ جای خالی ابتدا ظاهر می شد سپس با چند بار خاموش و روشن شدن پیام NO KEY را نشان میدهد و سپس شماره سریال را نشان میدهد. نگه داشتن کلید عدد ۰ به مدت ۳ یا ۵ ثانیه هم اثری ندارد. با توجه به اینکه در خارج از کشور زندگی می کنم آیا راهی وجود دارد که آن را فعال کنم؟

  28. سلام من هم توکن بانک ملی دارم مدل AMP کمتر استفاده میکنم روشن کردم EROR CODE 3 میدادم بعدش ارور TAMPERED میده ایا راهی هست دوباره فعالش کنم

  29. سلام ممنون می شوم اگر به سوال من پاسخ دهید
    من در خارج از کشور هستم و زمانی که در ایران بودم بدلیل امن نبودن سیستم بانکداری اینترنتی این سامانه را فعال نکرده ام و حالا می خواهم بدانم چگونه از اینجا می توانم به حسابم دسترسی داشته باشم و پول برداشت کنم چون بانک ملت در پاسخ این سوال من گفته با استفاده از دستگاه 0pt چطور این دستگاه برای من کاربرد خواهد داشت و آیا قادر به جا به جایی ارز می باشد ؟لطفا توضیح بفرمایید

  30. با سلام امروز خواستم از دستگاه استفاده کنم ولی بعد از باز کردن کلمه tampered و بعد از آن عدد ۲ میاد میشه راهنمایی کنین چیکار کنم

  31. سلام
    من در دستگاه توکن رمز ساز بانک ملت نوشته tempered میاید و بعد عدد ۲ چطور میتونم درستش کنم
    ممنون

  32. با سلام امروز خواستم از دستگاه استفاده کنم ولی بعد از باز کردن کلمه tampered و بعد از آن عدد ۲ میاد میشه راهنمایی کنین چیکار کنم
    من در خارج از کشور هستم خیلی هم با توکن کار میکنم اگه حل نشه بیچاره شدم باید برگردم به شعبه تو ایران

  33. اگر فکر میکنید توکن از خارج از کشور کار میکنه، اشتباه میکنید:
    کارمند های بانک یا نمیدونن یا به شما دروغ میگویند

    اولا ، اگر توکن باطری تمام کنه ، باید برگردی ایران.
    اگر همخوانی و همزمانی اش رو از دست بده، باید یک نفر با پسوردت تو ایران لاگین کنه ، تا بتونه برات درستش کنه
    اگر ازش استفاده کنی باطری اش ۶ ماهه تمام میشه
    راه براه هم که خطا میده
    پس سرخودت کلاه نزار با توکن کارت نمیشه

  34. من ساکن اسپانیا هستم. متاسفانه در طول دو سال این سومین بار است که توکن بانک ملت را عوض می کنم. بدون هیچ علتی می سوزد!!!

  35. وقتی دستگاه را روشن می‌کردم پیام FAIL 4 را می‌دهد. سپس پیام LOCKED 1 و در نهایت روی پیام U-CODE باقی میماند با مراجعه وکیلم به بانک بعد از چند روز توانست کد رمز گشا را بگیرد و بعد با وارد کردن رمز، خطای tampered ،و سپس عدد ۲ ظاهر شد خلاصه دستگاه یک هفته هم کار نکرد و حالا در خارج از کشور باکلی مشکل بانکی روبرو هستم خلاصه اینکه اگر قصد اقامت طولانی در خارج از کشور دارید به توکن بانک ملت اعتمادی نیست در بانک‌های دیگر که از رمز ساز نرم افزاری پشتیبانی میکنند استفاده کنید مانند آینده

  36. درود
    اصلا دستگاه من روشن نمی شود
    برای بانک صادرات هستش
    و متاسفانه در این ایام کرونایی باید به شعبه مراجعه کنم تا تعویض بشه

  37. با سلام:
    باتری توکن بانک ملت بنده تمام شد در خارج از کشور زندگی می کنم. باتری را عوض کردم و ۸ خط به نشانه ۸ جای خالی ابتدا ظاهر می شد سپس با چند بار خاموش و روشن شد عبارت no key ظاهر می شود و با نگه داشتن ۳ ثانیه یا ۵ ثانیه ای کلید صفر هم فرصت استفاده از رمز ورود داده نمی شود؟ لطفا راهنمایی کنید. احتمالا دستگاه بنده که باید اتوماتیک خاموش می شده نشده و به همین دلیل باتری اش تمام شده. شاید بخاطر حمل در کیف دستی ام بوده و روشن خاموش شدن های ناخواسته؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *