آموزش نصب سریع openstack

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۴ میانگین: ۴.۳]

آخرین نسخه اوبونتو سرور ، تقریبا اکثر پکیج های مربوط به اپن استک را در خود دارد ، و تنها با زدن دستور apt-get install openstack می توان شروع به نصب اپن استک کرد ، اما از آنجایی که این پلت فرم شامل سرویس های مختلفی می باشد ، نصب و راه اندازی هر سرویس زمان زیادی می برد و در حین نصب آنها شاید با مشکلاتی بر بخورید که نیاز به دانش کافی در مورد سیستم عامل و خود سرویس باشد .

اگر در اول مسیر یادگیری openstack هستید ، بنا به زمانی که می توانید برای یادگیری این پلت فرم هزینه کنید ،  روش های مختلف نصب وجود دارد . اگر قصد دارید با همه رموز openstack و سرویس های مختلف آن آشنا شوید بهتر است نصب این پلت فرم را از پایه تجربه کنید . برای این کار همانطور که قبلا هم گفته ام docs.openstack.org  بهترین راهنماست . اما اگر زمان زیادی برای آشنایی با openstack ندارید و یا قرار است این پلت فرم سکوی پرتاب شما برای تجربه های دیگری در زمینه رایانش ابری باشد توصیه من به شما clone گرقتن پروژه openstack بر روی سیستم و استفاده از اسکریپتی برای اجرای فرآیند نصب این پروژه بر روی سیستم عاملتان می باشد .

با گشتی در اینترنت شما بنا به سیستم عامل انتخابی خودتان راهنماهای مختلفی برای نصب پروژه پیدا خواهید کرد . برای نصب روی سیستم عامل اوبونتو سرور ۱۴.۰۴ من و دوستم از این لینک کمک گرفتیم . پس از نصب git  روی سیستم و اتمام فرآیند clone گرفتن از devstack ، با اجرای اسکریپتی در فولدر devstack با نام stack.sh ، نصب سرویس های مختلف آغاز می شود . در ابتدا از شما خواسته می شود که دیتابیس های لازم را ایجاد کنید ، برای هر سرویس رمزی در نظر بگیرید و اگر همه پیش نیاز های نصب ، بر روی سیستم عامل شما موجود باشد در کمتر از ۴۵۰ ثانیه فرآیند نصب خاتمه پیدا خواهد کرد . برای دیدن جزئیات این اسکریپت می توانید به این لینک مراجعه کنید . نمایش پیغامی همانند پیغام زیر خبر از نصب موفقیت آمیز openstack و سرویس های CeilometerCinderGlanceHeat,HorizonKeystoneNovaو swift  می دهد :

اجرای این اسکریپت ، منجر به نصب سرویس neutron  نخواهد شد . برای نصب این سرویس ( که از اصلی ترین بخش های openstack) است نیاز می باشد که شما خط کد های زیر را به فایل localrc اضافه کنید (این فایل در پوشه devstack قرار دارد ) :

پس از اضافه کردن خط کدهای بالا ، مجددا اسکریپت را اجرا کنید .

یه نکته دیگه اینکه اگر به هر دلیلی سیستم را خاموش یا log out کردید ، لازم نیست دوباره از ابتدا اسکریپت را اجرا کنید فقط با اجرای اسکریپت زیر سرویس ها مجددا راه اندازی می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *