OpenStack چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۸ میانگین: ۲.۳]

اوپن استک یک پلتفرم منبع باز پردازش ابری است که توسط توسعه دهندگان بصورت جهانی منتشر و قابل دریافت است.

اوپن استک در بزرگترین شرکت های نرم افزاری و میزبانی وب بکار گرفته شده است.

اجرای آسان، قابلیت های بزرگ توابع این سیستم باعث شده تا در سیستم های ابری بکار گرفته شود.

اوپن استک توسط شرکت میزبانی Rack space  برای اولین بار در پروژه ناسا در سال ۲۰۱۰ مورد استفاده قرار گرفت و تا به امروز بیش از ۲۰۰ شرکت از آن استفاده می کنند.

معرفی – اوپن استک چیست؟

اوپن استک بستر نرم افزاری است که به سرورهای مجازی اجازه می دهد تا همانند یک ابر بصورت تکه تکه به یکدیگر متصل شوند.

اما مهم ترین چیزی که در مورد این همه، این است که این نرم افزار Opensource است، این اجازه می دهد تا هر کسی برای انطباق نرم افزار با نیازهای خود بتواند آن را تغییر و توسعه دهد.

اوپن استک به عنوان یک زیر ساخت سرویس IaaS مورد استفاده قرار می گیرد تا حدی که این پلتفرم می تواند به راحتی اجزاء جدیدی از ابر را روی بستر سرورها پیدا سازی کرد.

کامپونت های Open Stack :

برای داشتن یک درک پایه ای از اوپن استک شما نیاز به درک آن را دارید. این است تا حدی به دلیل آن ماهیت متن باز است. هر کسی می تواند اجزای اضافی کمک، اما برخی از اجزای اصلی “رسمی” به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده و به عنوان بخشی از هر سیستم اوپن استک توزیع وجود دارد.

نو وا: این “کنترل پارچه” استفاده شده است که برای استقرار و مدیریت تمام ماشین های مجازی \ موارد که مسئولیت رسیدگی به کارهای محاسبات است.

سویفت: این یک سیستم ذخیره سازی برای اشیاء و فایل های می باشد. هر فایل یک شناسه منحصر به فرد داده می شود و اجازه می دهد تا اوپناستک توانایی ذخیره اطلاعات در هر نقطه آن را می بیند مناسب، به عنوان مثال بیش از چند نمونه. با انجام این کار بدون نیاز به مورد محدودیت ظرفیت یک سیستم واحد نگران، به عنوان خواهد بود مورد اگر اطلاعات در یک دیسک سخت خاص ذخیره شده بود وجود دارد.

خاکستر: این یک جزء ذخیره سازی بلوک، که بر خلاف سویفت شما اجازه می دهد برای ذخیره داده ها را در یک محل خاص مانند هارد درایو است. این ممکن است در شرایط خاصی مهم که در آن سرعت بازیابی داده ها ممکن است مهم باشد.

نوترون: این قابلیت شبکه برای اوپناستک فراهم می کند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر یک از اجزای استقرار اوپناستک می تواند با یکدیگر به سرعت و کارآمد ارتباط برقرار کنند.

افق: این داشبورد پشت اوپن استک است، و تنها رابط گرافیکی برای اوپن استک است. در حالی که توسعه دهندگان می توانند به تمامی اجزای مختلف از طریق یک API دسترسی، این به احتمال زیاد اولین جزء که کاربران به دنبال سعی اوپناستک در واقع دیدن باشد. داشبورد مدیران سیستم یک مرور کلی از آنچه که با عنوان مثال خود اتفاق می افتد، و توانایی برای مدیریت فراهم می کند.

کیستون: این خدمات هویت فراهم می کند برای اوپناستک، استفاده شده است و برای مدیریت تمام کاربران و خدمات آن را فراهم می کاربرانی که.
نگاه – این خدمات تصویر را فراهم می کند به اوپناستک. با تصاویر منظور ما “نسخه” از هارد دیسک، اجازه می دهد قالب به هنگام ایجاد ماشین آلات جدید مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

سقفسنج: این خدمات تله متری، که اجازه می دهد ابر به ارائه خدمات صدور صورت حساب را به کاربران فردی از ابر فراهم می کند. اساسا این است فراهم می کند سیستم صدور صورت حساب، اندازه گیری و استفاده.

حرارت: این جزء تنظیم و ارکستراسیون از اوپن استک است. این اجازه می دهد تا توسعه دهندگان به تعریف منابع مورد نیاز برای یک برنامه خاص برای کمک به مدیریت زیرساخت های مورد نیاز برای خدمات ابر را اجرا کنند.

نتیجه نهایی:

این بستر نرم افزاری همانند وردپرس یک نرم افزار منبع باز است و اغلب شرکت های میزبانی بر پایه سرورها و میزبانی امروزه ابری می توانند به دلخواه از آن استفاده و آن را توسعه دهند. قابل ذکر است این بستر در ایران دیتاسنتر “تبیان” برای سرورهای مجازی ابری نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

نویسنده: علی لفظی قاضی

1 دیدگاه دربارهٔ «OpenStack چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *