مجازی سازی توابع شبکه NFV چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲۳ میانگین: ۲.۶]

 

NFV سرواژه Network Function Virtualization : مجازی سازی توابع شبکه می باشد و به معنی ارائه سرویس های مختلف شبکه بدون نیاز به سخت افزار ، و این یعنی عدم وابستگی به سخت افزار است.

عملکرد آن به اینصورت است که روی یه پلت فرم ابری زیرساخت قرار میگیرد و بعد فانکشن ها تعریف می شوند load balancing  ،  DNS  ، Routing  ، switching  همه به صورت توابعی توسط خود کاربر (که میتونه هم کاربر عادی باشه هم ارائه دهنده ابر ) تعریف می شوند و دیگه نیاز به متخصص برای راه اندازی این ابزارها نیست .

NFV

پلت فرم ابری ای که برای این توابع مورد استفاده قرار گرفته تاکنون openstack بوده و به نظر من ۲ دلیل برای این انتخاب بوده : یکی اینکه openstack بر پایه زبان برنامه نویسی پایتون بنا شده و از اونجایی که این زبان برنامه نویسی بسیار قدرت مند و روان هست دست توسعه دهنده بازتره و دوم اینکه openstack در بخش ارائه سرویس شبکه اش با نام neutron بسیار قوی تر عمل کرده و اگه یه بررسی ساده  داشته باشید می بینید که اکثر فروشندگان سرویس های ابری برای بخش شبکه از openstack بهره برده اند .

شرکت هایی مانند سیسکو و Xilinx بسیار بیشتر روی این مبحث جدید در حال کار و فعالیت اند و اونم به نظر من به این دلیل هست که اگر قرارباشه این سرویس ، دنیای سخت افزار رو به تحلیل ببرد چرا خودشون اولین نباشند برای تحول ! احتمالا تا چند سال آینده سوئیچ های سیسکو همه به صورت تابعی عرضه خواهند شد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *