چالش های رایانش ابری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۵ میانگین: ۳.۲]

رایانش ابری تکنولوژی نوظهوری است که چالش های زیادی در ابعاد مختلف دارد .

تعدادی از این چالش ها در شکل زیر نشان داده شده است :

چالش های پیش روی رایانش ابری

–          امنیت و حریم شخصی :

امنیت و حریم شخصی اطلاعات ، بزرگترین چالش رایانش ابری است . مسائل حریم شخصی و امنیت ، می تواند با استفاده از رویه های رمز گذاری ، سخت افزارها و نرم افزارهای امنیتی تا حدودی حل شود .

–          قابلیت حمل

چالش دیگر رایانش ابری، این است که نرم افزارهای کاربردی باید بتواند به آسانی از یک ارائه دهنده ابر به دیگری انتقال یابند . تاکنون این مشکل حل نشده است زیرا هریک از ارائه دهندگان ابر ، زبان های استاندارد مختلفی برای پلت فرم های شان بکار می برند.

–          قابلیت همکاری

نرم افزارهای روی یک پلت فرم ، باید قادر باشند تا سرویس های پلت فرم های مختلف را باهم ترکیب کنند .این کار از طریق سرویس های وب امکان پذیر است اما نوشتن این گونه سرویس های وب ، پیچیده است .

–          عملکرد محاسباتی

برای نقل وانتقال نرم افزارهای کاربردی فشرده داده روی ابر ، نیاز به پهنای باند بالای شبکه داریم که نیاز به هزینه بالایی دارد . اگر در پهنای باند کم انجام شود ، انتظارات لازم از عملکرد برنامه ها را نخواهیم دید.

–          دسترس پذیری و قابلیت اعتماد

نیازهست تا سیستم های ابری ، قوی و قابل اعتماد باشند چراکه بیشتر تجارت ها ، وابسته به سرویس های ارائه شده ابری توسط شرکت های مختلف است .

 

این چالش ها ، کلی است اما اگر بخواهیم دقیق تر دسته بندی کنیم ، شاید بهتر باشد این چالش ها را به صورت منطقه ای نیز بررسی کنیم . مثلا بررسی این چالش ها در کشور خودمان که مسلما تعدادشان بیش از این حد خواهد شد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *